Aktuální stav přípravy středočeské D3

Aktuální stav přípravy středočeské D3
23.4.2025Tiskové zprávy

Přinášíme aktuální informace Ředitelství silnic a dálnic (dále ŘSD) o stavu příprav středočeské části dálnice D3. V textu i graficky na letácích v příloze článku.

Aktuální stav přípravy středočeské D3
Setkání s obcemi
13. března 2025 se ve Voticích uskutečnilo další z pravidelných setkání se zástupci měst a obcí, kterých se dotýká výstavba středočeské části dálnice D3. Setkání se mj. zúčastnil ministr dopravy Martin Kupka, radní pro oblast silniční dopravy Středočeského kraje Josef Pátek, generální ředitel ŘSD Radek Mátl, i ředitel Závodu Praha ŘSD Tomáš Gross. Tato setkání se odehrávají přibližně jednou za šest měsíců a poskytují dotčeným obcím důležité informace o stavu přípravy a také zde mají lidé možnost vyjádřit se k jakékoliv problematice související s plánovanou dálnicí a navazujícími projekty.

Přehled plánovaných staveb
Středočeská část dálnice D3 zahrnuje několik úseků, které jsou připravovány zároveň.
 
  • D3 0301 Praha–Jílové má délku 9,5 km a jeho odhadovaná cena bez DPH činí 8,462 mld. Kč.
  • D3 0302 Jílové–Hostěradice měří 4,5 km a jeho náklady jsou stanoveny na 5,589 mld. Kč.
  • D3 0303 Hostěradice–Václavice je dlouhý 11,3 km a jeho realizace bude stát 6,782 mld. Kč.
  • D3 0304 Václavice–Voračice s délkou 16,7 km má náklady ve výši 9,422 mld. Kč.
  • D3 0305/I Voračice–Nová Hospoda měří 16,5 km a bude stát 7,646 mld. Kč.
Kompletní délka středočeské části dálnice D3 je tedy 58,5 km s celkovými náklady 37,901 mld. Kč bez DPH.
Kromě hlavní trasy budou také vybudovány dálniční přivaděče, které usnadní přístup k dálnici.
 
  • Přivaděč Benešov bude mít délku 5,8 km a jeho náklady jsou odhadovány na 1,138 mld. Kč.
  • Jižní obchvat Jílového u Prahy bude měřit 1,9 km s náklady 226 mil. Kč.
  • Přivaděč Týnec nad Sázavou bude dlouhý 3,2 km a bude stát 203 mil. Kč.
Celkem budou přivaděče mít délku 10,9 km a náklady na jejich realizaci jsou odhadovány na 1,567 mld. Kč bez DPH.

Posouzení vlivu stavby na životní prostředí
Závazné stanovisko EIA bylo prodlouženo 20. března 2024 a je nyní platné do 1. února 2027.

Toto stanovisko je klíčovým dokumentem, které vyhodnocuje vliv stavby na životní prostředí a je nezbytné pro pokračování přípravy stavby. Prodloužením stanoviska EIA se zajistilo, že celý projekt může pokračovat bez přerušení a nového posouzení, což je klíčové pro dodržení plánovaných termínů a postupů.

Aktuální stav územního řízení
Ministerstvo dopravy v březnu 2023 z důvodu systémové podjatosti Krajského úřadu Středočeského kraje pověřilo vedením územního řízení dva orgány. Magistrát hl. m. Prahy vede řízení pro D3 0304 a 0305/I. Krajský úřad Libereckého kraje vede územní řízení pro úseky D3 0301-0303.
 
  • D3 0301-0303 – Z důvodu změn v dokumentaci k územnímu řízení na základě zapracování požadavků dotčených orgánů státní správy nyní probíhá aktualizace podkladových stanovisek, resp. potvrzení jejich platnosti – předpoklad získání všech potřebných stanovisek do 05/2025. Oznámení o zahájení územního řízení je předpokládáno do konce 06/2025. Předpoklad vydání nepravomocného ÚR 1Q/2026.
  • D3 0304 – Dne 11. září 2024 bylo Magistrátem hl. m. Prahy oznámeno zahájení územního řízení a 26. listopadu 2024 proběhlo veřejné ústní jednání. V rámci územního řízení bylo podáno celkem 1 550 námitek v 71 podáních. V současné době probíhá jejich vypořádání. Vydání nepravomocného územního rozhodnutí se předpokládá ve třetím čtvrtletí roku 2025, a to po vypořádání námitek a provedení všech správních úkonů nezbytných pro jeho vydání.
  • D3 0305/I – Dne 17. června 2024 bylo oznámeno zahájení územního řízení. V rámci územního řízení bylo podáno celkem 718 námitek ve 56 podáních. V současné době probíhá jejich vypořádání. Vydání nepravomocného územního rozhodnutí se předpokládá ve třetím čtvrtletí roku 2025, a to po vypořádání námitek a provedení všech správních úkonů nezbytných pro jeho vydání.
Krajský úřad Středočeského kraje vede územní řízení pro Jižní obchvat Jílového u Prahy i pro přivaděč Týnec nad Sázavou. Přivaděč Benešov je součástí stavby D3 0303.
 
  • Jižní obchvat Jílového u P. – Dne 6. prosince 2024 bylo vydáno nepravomocné územní rozhodnutí. V odvolacím řízení proti tomuto nepravomocnému ÚR bylo podáno 90 námitek v rámci 7 podání.  Dne 17.3.2025 se ŘSD k těmto námitkám vyjádřilo. Následně bude spis předán na MMR. Předpoklad vydání nepravomocného ÚR 3Q/2025.
  • Přivaděč Týnec nad Sázavou – Dne 18. července 2024 bylo oznámeno zahájení územního řízení. I v rámci tohoto řízení byly podány námitky. Jedna z těchto námitek směřovala na možnou systémovou podjatost Krajského úřadu Středočeského kraje. Dne 26. listopadu 2024 MMR rozhodlo, že Krajský úřad SK není v tomto územním řízení podjatý. Následně byl podán rozklad k MMR a čeká se na rozhodnutí rozkladové komise. ŘSD předpokládá, že k vydání nepravomocného ÚR dojde 3Q/2025.
Dokumentace ke stavebnímu povolení (DSP)
Na celé hlavní trase (včetně přivaděčů) bylo ke dni 1. března 2024 zahájeno zpracování dokumentace ve stupni DSP.

Pro D3 0304 byl koncept DSP odevzdán 12/2024. Na úsek D3 0305/I bude koncept vydán 03/2025. U úseků D3 0301-0302 a D3 0303 se předpokládá, že koncept DSP bude vydán 06/2025.
Koncept DSP přivaděčů (Jižní obchvat Jílového u Prahy a Přivaděč Týnec nad Sázavou) bude vydán 03/2025.

Majetkoprávní příprava pro D3 0301-0305/I
Předpokládaný harmonogram MPV:
12/2024 - 08/2025 přípravné práce pro výkupy pozemků na všech stavbách – geodetické zaměřování hranic pozemků pro tvorbu geometrických plánů, tvorba GP, zpracování znaleckých posudků
04 - 09/2025 veřejné informační schůzky s vlastníky pozemků za účasti zástupců konzultantů a ŘSD
od 06/2025 zahájení rozesílání prvních návrhu kupních smluv postupně na všech stavbách
 
Aktuálně: např. stavba D3 0305/I - v terénu probíhá geodetické zaměřování hranic pozemků pro tvorbu geometrických plánů, zahájena informační kampaň pro stavbu D3 0305/I – na webových stránkách obcí zveřejněn informační leták, dne 11. června a 19. června 2025 od 17:00 v Sedlec – Prčice naplánovaná veřejná informační schůzka pro vlastníky dotčených pozemků za účasti konzultanta a zástupců ŘSD, kde bude podrobně vysvětlen průběh výkupů a dalšího MPV

Princip MPV:
  • Na jednotlivá katastrální území bude zpracován globální znalecký posudek, který bude podkladem pro návrh kupních smluv
  • Vlastníci pozemků obdrží od konzultantů návrhy kupních smluv
  • Kupní cena pozemků, kromě stavebních, bude cena obvyklá zjištěné globálním znaleckým posudkem, vynásobená koeficientem 8, to znamená že návrh kupní ceny pro všechny pozemky kromě stavebních bude osminásobek ceny obvyklé zjištěné globálním znaleckým posudkem
  • Pro kupní cenu stavebních pozemků platí koeficient 1,5
Zahájena informační kampaň – viz infoletáky v příloze.

Podklady pro další projekční etapy – inženýrskogeologické průzkumy
Na celé trase středočeské dálnice D3 včetně přivaděčů byly dokončeny rozsáhlé geotechnické průzkumy. Tyto průzkumy jsou zásadní pro zpracování detailní dokumentace potřebné pro stavbu (DSP). Pro některé klíčové části dálnice, jako jsou tunely Kamenná Vrata, Luka a Prostřední vrch, se plánují další podrobné a doplňující inženýrskogeologické průzkumy formou ražby průzkumných štol, které jsou nejvhodnějším prostředkem pro získání potřebných a věrohodných informací o horninovém prostředí pro budoucí ražbu tunelů.

D3 SO 301-602 Tunel Kamenná Vrata, podrobný geotechnický průzkum (PoGTP)
  • Průzkum byl oficiálně zahájený ke dni 27. listopadu 2024.
  • PoGTP bude realizován formou ražby průzkumné štoly.
  • Přístup na plochu pracoviště průzkumu je navržen ze stávající komunikace II/104.
  • Budoucí tunel KV bude mít délku 1 660 - 1 690 m. Navrhovaná délka průzkumné štoly je 1 617 m a bude ražena z jižního portálu budoucího tunelu.
  • Předpokládané náklady jsou 417 mil. Kč bez DPH.
  • Aktuálně jsou realizovány přípravné práce (ohlašování průzkumu, pasportizace, tvorba realizační dokumentace průzkumu), následně bude zahájena vlastní ražba štoly.
  • Samotná ražba štoly bude trvat dle předpokladu 25 měsíců. Po ražbě bude následovat vyhodnocování výsledků a geotechnické monitorování, a to po dobu 16 měsíců. Celková délka realizace PoGTP je 45 měsíců.
 
D3 SO 302-603 Tunel Luka, podrobný geotechnický průzkum (PoGTP)
  • Průzkum byl oficiálně zahájen ke dni 5. března 2025.
  • Průzkum bude realizován formou ražby průzkumné štoly
  • Základní přístupovou komunikací do prostoru průzkumu a pro přesun materiálu či stavební mechanizace k pracovišti pro PoGTP bude sil. III/1044, z které se před místní částí Luka pod Medníkem bude odpojovat dočasná přístupová komunikace. V oblasti budoucí přístupové komunikaci k tunelu bude muset být provedeno kácení lesa a mimolesní zeleně.
  • Délka budoucích tunelových trub je 1 872 m a 1 852 m. Navrhovaná délka průzkumné štoly je 1 480 m a bude ražena z jižního portálu budoucího tunelu. Na konci štoly je navržena šachta, která bude sloužit mimo jiné pro větrání ve štole po jejím dokončení.
  • Předpokládané náklady jsou 408 mil. Kč bez DPH.
  • Aktuálně jsou zahajovány přípravné práce (ohlašování průzkumu, pasportizace, tvorba realizační dokumentace průzkumu), následně bude zahájena vlastní ražba štoly
  • Samotná ražba štoly bude trvat dle předpokladu 24 měsíců. Po ražbě bude následovat vyhodnocování výsledků a geotechnické monitorování, a to po dobu 15 měsíců. Celková délka realizace PoGTP je 43 měsíců.
 
D3 SO 302-201 Most Sázava, podrobný geotechnický průzkum
  • Předpokládané náklady jsou 57 mil. Kč bez DPH.
  • Probíhá schvalování podkladů zakázky pro výběr zhotovitele průzkumných prací.
  • Předpoklad zahájení realizace průzkumu do 07/2025 v závislosti na výběru zhotovitele
 
D3 SO 304-607 Tunel Prostřední vrch, doplňující geotechnický průzkum (DoGTP)
  • Potřeba realizace průzkumné štoly vyplynula až ze závěrů PoGTP pro D3 0304.
  • Průzkum bude realizován formou ražby průzkumné štoly.
  • Probíhá vykupování potřebných pozemků pro realizaci průzkumné štoly – vykoupeno již 24 z 28 potřebných pozemků (všechny pozemky jsou v budoucím trvalém záboru D3).
  • Připravena zadávací dokumentace pro výběr zhotovitele DoGTP, předpoklad zahájení zadávacího řízení do konce 03/2025.
  • Předpokládané náklady jsou 264 mil. Kč bez DPH.
  • Probíhá zajišťování dočasného odnětí PUPFL a ZPF pro účely provedení průzkumu.
  • Předpoklad zahájení realizace průzkumné štoly po dokončení výběru zhotovitele do konce 12/2025.
Ovlivnění podzemní vody při realizaci průzkumných štol tunelů Kamenná Vrata a Luka
Po dobu realizace průzkumných štol bude čerpána/odváděná podzemní voda vázaná na puklinový systém hornin za vzniku hydraulické deprese v okolí průzkumné štoly. Může dojít k odvodu podzemních vod a tím i ke snížení statických zásob podzemních vod.
 
Průzkumné štoly prochází pod chatovými oblastmi, kde většina obytných objektů má vlastní studny pro individuální zásobování. Odvod prosakujících podzemních vod během realizace průzkumné štoly se může projevit poklesem hladin v okolí. Následkem toho může dojít k ovlivnění výšky vodního sloupce a vydatnosti studen, při dlouhodobém odvodnění území může být ve studnách dosaženo kritického snížení a ztrátě vody.
 
Z důvodu výše uvedeného ŘSD zahájilo přípravu realizace náhradních vodovodů v dotčených oblastech.

Aktuálně ŘSD prostřednictvím dotazníku ověřuje zájem dotčených majitelů nemovitostí napojit se na náhradní vodovod (obesláno přes 200 vlastníků nemovitostí).

Náhradní vodovody v lokalitách Kamenná Vrata a Luka
Bylo požádáno o vydání jednotného environmentálního stanoviska (JES), a po jeho vydání bude podána žádost o povolení záměru náhradních vodovodů na Krajský úřad SK (předpoklad do konce 03/2025). Byla zahájena majetkoprávní příprava (zajišťování věcných břemen).

Výběr zhotovitele vodovodu bude zahájen do konce 03/2025 a realizace vodovodu bude zahájena bezprostředně po získání pravomocného povolení záměru. Stavba by měla trvat 5 měsíců (Kamenná Vrata), respektive 3 měsíce pro část Luka.

V případech, kdy dojde ke ztrátě vody ve studni dotčeného majitele nemovitosti v důsledku ražby průzkumné štoly, bude vodovodní přípojka vybudována na náklady ŘSD.

Příspěvek ve výši 40 až 50 tisíc Kč, který běžně platí každý majitel nově připojené nemovitosti městu Jílové u Prahy, v případě připojení nemovitosti dotčené PoGTP, požadován nebude.

Kvůli komplikovanému získávání stanovisek dotčených orgánů státní správy z důvodu digitalizace stavebního řízení došlo ke zdržení přípravy trvalého vodovodu. Další zpoždění se očekává kvůli řešení systémové podjatosti Krajského úřadu SK, který povede řízení o povolení záměru. Z těchto důvodů připravuje ŘSD ve spolupráci s VHS Benešov provizorní zajištění zásobování při zahájení ražby průzkumné štoly („provizorní vodovod“).

Další opatření při realizaci průzkumných štol tunelů Kamenná Vrata a Luka
Při ražbě štol bude probíhat kontinuální hydrogeologický monitoring, který naváže na již prováděná měření a dojde k rozšíření monitorovací sítě. Tento monitoring bude zahrnovat měření hladiny podzemní vody ve stávajících a nových vrtech a také ve studnách v blízkosti štol. Aktuálně v lokalitě Kamenná Vrata probíhá oslovování majitelů dotčených pozemků, kteří mají studnu určenou k monitorování dle projektové dokumentace.

V potenciální zóně ovlivnění ražbou průzkumných štol tunelů Kamenná Vrata a Luka bude před zahájením průzkumných prací provedena podrobná pasportizace rodinných domů, objektů pro rodinnou rekreaci, hospodářských objektů atp. V Kamenných Vratech probíhá pasportizace probíhá pasportizace 33 objektů. V lokalitě Luka bude provedena pasportizace 31 objektů. Bude rovněž provedena pasportizace technického stavu stávajících komunikací.

Během realizace průzkumů pro tunel Luka a most Sázava bude využívaná silnice III/1044. Ve spolupráci s KSÚS dojde k opravě komunikace v celé délce 4,5 km v úseku Jílové u Prahy – Luka pod Medníkem. Oprava umožní zajištění sjízdného stavu komunikace a bezpečného provozu autobusové dopravy, zásobování, osobní dopravy a provozu těžké techniky po dobu realizace průzkumů. Předpoklad zahájení výběrového řízení na zhotovitele opravy do konce 03/2025, předpoklad realizace 06-08/2025.


Archeologické průzkumy
Součástí přípravy realizace dálnice je také provedení záchranného archeologických průzkumů. Před jeho realizací je nutné zajistit základní údaje, čemuž poslouží zakázka na provedení doplňujících částí základní studie archeologických rizik. Tato studie bude zahrnovat rekognoskaci terénu, povrchové sběry, geofyzikální měření a další metody. Tyto práce jsou nezbytné pro identifikaci a ochranu archeologicky cenných lokalit. Nyní probíhá výběr zhotovitele této archeologické studie.

Koordinace projektů
Probíhá koordinace projektu dálnice D3 s dalšími významnými infrastrukturními projekty, jako je velkokapacitní vodovodní přivaděč, který propojí stávající vodárenské soustavy skupinového vodovodu Javorník – Benešov a Posázavského skupinového vodovodu napojeného na vodárenský systém Želivka a dalšími silničními stavbami připravovanými Středočeským krajem. Tato koordinace je zajištěna prostřednictvím memorand o společné spolupráci mezi různými institucemi včetně Ministerstva dopravy, ŘSD, Středočeského kraje a dalších partnerů.

Středočeský kraj připravuje realizaci doprovodných staveb, které usnadní dopravu po uvedení dálnice do provozu. Největší chyba by mohla nastat, pokud bychom se na zprovoznění dálnice D3 nepřichystali a dopravu, kterou přivede do území bychom „zaústili“ do stávajících silnic. Silniční sít stávající intenzitu dopravy je schopna pojmout, avšak průjezdní úseky obcí by se změnili v jednu velkou kolonu.

Z tohoto důvodu připravuje Středočeský kraj souhrn staveb, které pomohou dopravě po zprovoznění středočeské části dálnice D3. Jednotlivé stavby jsou v různých fázích připravenosti, některé jsou již realizované.
 
  • Vestecká spojka – odlehčí MÚK u Nupak a dojde k propojení kapacitní silnicí s již kapacitní silniční sítí „úsek D1 v Praze“. Správní soud zamítl vydání výjimky ze zákazů u zvláště chráněných živočichů. Byla podána kasační stížnost. Budou zahájeny práce na prodloužení stanoviska EIA/nová EIA. Není vydáno územní rozhodnutí.
  • Obchvat Jesenice u Prahy – přesun dopravy z centra města, I. a II. etapa dokončena, u III. etapy probíhá úprava žádosti o územní rozhodnutí z důvodu námitek.
  • Obchvat Dolních Břežan – přesun dopravy z centra města, vazba na napojení na dálnici D0. Zastavené územní řízení, řeší se námitky v průběhu řízení, řízení přerušilo MŽP.
  • Severní obchvat Jílového u Prahy – přesun dopravy z centra města, budoucí přivaděč k MÚK D3 exit 9, stavba dokončena.
  • Obchvat Krňan – vazba na budoucí exit 14 MÚK D3, podána žádost o stavební povolení a zároveň probíhá majetkoprávní příprava stavby.
  • Přeložka u Hostěradic – vazba na budoucí exit 14 MÚK D3 a Kamenným Přívozem, přesun dopravy z centra obce, podána žádost o územní řízení a urguje se zahájení.
  • Obchvat Netvořic – vazba na budoucí exit 21 MÚK D3, propojení se silnicí II/105, odvolání v územním řízení zamítnuto, vydáno územní rozhodnutí s právní mocí. Zahájeno majetkoprávní vypořádání stavby.
  • Obchvat Benešova – severovýchodní trasa, propojení dálnice D3 prostřednictvím Václavické spojky se silnicí II/112, doprava směrem na Vlašim, uzavřena plánovací smlouva s ŘSD týkající se napojení na Václavickou spojku. V roce 2024 byla podána žádost o sloučené povolení, probíhá doplňování žádosti.
  • Obchvat Heřmaniček – přesun dopravy z centra obce, vazba na exit 53 MÚK dálnice D3. Územní rozhodnutí bylo vydáno dne 27.6.2024 s nabitím právní moci dne 1.8.2024. Probíhá majetkoprávní příprava.
Bez existence těchto staveb by mohlo dojít ke zhoršení kvality života občanů přímo žijících u silnic ve výše uvedených obcí vlivem zvýšené intenzity provozu. To je pro Středočeský kraj nepřípustné, proto vynakládá úsilí i finanční prostředky na minimalizaci tohoto rizika. Bližší informace k jednotlivým stavbám Vám poskytne vedoucí oddělení pozemních komunikací Krajského úřadu Středočeského kraje, Mgr. Jiří Bejlovec na tel.: 257 280 717 nebo email.: bejlovec@kr-s.cz.

Středočeský kraj se dále podílí na přípravě vodovodního přivaděče vedeného v souběhu s budoucí dálnicí D3 na území Středočeského kraje, který propojí stávající vodárenské soustavy skupinového vodovodu Javorník – Benešov a Posázavského skupinového vodovodu napojeného na vodárenský systém Želivka, kde zdrojem pitné vody pro tyto skupinové vodovody je štolový přivaděč Želivka. Jedná se o stavbu 64,5 km vodovodních řadů z tvárné litiny v dimenzích DN 150-300 včetně objektů 4 vodojemů a 4 čerpacích stanic. Středočeský kraj zajišťuje zpracování projektové dokumentace stavby Vodovodního přivaděče v koridoru dálnice D3, včetně související investorské přípravy.

Je uzavřeno Memorandum o společném zájmu a postupu mezi Středočeským krajem, společností VODA Želivka, a.s. a vlastníky skupinových vodovodů, které provozně souvisí s vodovodem ve vlastnictví společnost VODA Želivka, a.s.  a připravovaným vodovodním přivaděčem. Jedná se o Vodovodní přivaděč Javorník – Benešov, dobrovolný svazek obcí a Posázavský vodovod – dobrovolný svazek obcí. Předmětem Memoranda je i dohoda, že Středočeský kraj zajistí zpracování projektové dokumentace Vodovodního přivaděče D3 do fáze stavebního povolení a projektovou a inženýrskou přípravu vyvolaných investic na skupinových vodovodech do fáze stavebního povolení.

Dále bylo uzavřeno Memorandum o společné koordinaci přípravy staveb dálnice D3 a Vodovodního přivaděče D3 mezi Středočeským krajem, společností VODA Želivka, a.s., Ministerstvem dopravy a Ředitelstvím silnic a dálnic, kdy každé 3 měsíce probíhají koordinační schůzky ve věci postupu plnění dílčích úkolů memoranda.

Aktuálně je podána žádost o vydání územního rozhodnutí na stavbu „Rozšíření vodárenské soustavy v koridoru dálnice D3“. Středočeský kraj uzavřel smlouvu o dílo „Rozšíření vodárenské soustavy v koridoru dálnice D3 - DSP“, a to na zpracování projektové dokumentace do fáze povolení stavby a inženýrskou činnost. Dále Středočeský kraj uzavřel smlouvu o dílo „Vyvolaná opatření na Posázavském vodovodu“ v souvislosti s připravovanou stavbou „Vodovodního přivaděče D3“ a smlouvu o dílo „Vyvolaná opatření na Vodovodu Javorník - Benešov“ v souvislosti s připravovanou stavbou „Vodovodního přivaděče D3“ na zpracování projektové dokumentace do fáze povolení stavby a inženýrskou činnost.

Součástí stavby vodovodního přivaděče budou vodoměrné předávací šachty s přípravou na připojení navazujících přiváděcích řadů do jednotlivých obcí. Umístění vodoměrných předávacích šachet bude projednáno s obcemi v rámci přípravných prací projektové dokumentace DSP vodovodního přivaděče.

ŘSD již v současné době projektuje dokumentaci ke stavebnímu povolení pro dálnici. V rámci koordinačních schůzek se zpracovatelem projektové dokumentace vodovodního přivaděče budou upřesněna místa pro umístění vodoměrných předávacích šachet do obcí tak, aby mohla být do DSP vodovodního přivaděče a dálnice zapracována příprava pro tyto budoucí odbočky přiváděcích řadů.

Výstavba vodovodního přivaděče je podmíněna stavbou dálnice D3 na území Středočeského kraje, bez výstavby dálnice D3 nebude vodovodní přivaděč postaven.
Vodní zdroj Želivka má dostatečnou kapacitu pro obsloužení nových spotřebišť napojených na nový vodovodní přivaděč, a to i pro případ pokračující klimatické změny.
Bližší informace k přípravě vodovodního přivaděče Vám poskytne vedoucí oddělení vodního hospodářství Krajského úřadu Středočeského kraje, Dr. Ing. Marcela Burešová, MPA na tel.: 257 280 562 nebo email.: buresovamar@kr-s.cz.

Závěrečné informace
Předpoklad vydání nepravomocných územních rozhodnutí: D3 0305/I, D3 0304 do 09/2025, D3 0301–0303 do 03/2026

Pravomocné územní rozhodnutí pro stavby D3 0305/I a D3 0304 je s ohledem na předpokládané následné odvolací řízení a soudní přezkumy po vydání ÚR předpokládáno nejdříve v červnu 2026 (stavba D3 0301–0303 předpoklad 12/2026), reálně však mohou nastat s ohledem na rozsah stavby a odpor občanských sdružení průtahy v těchto následných přezkumných řízení.

Zahájení majetkoprávní přípravy (tj. zahájení výkupu dotčených pozemků) očekáváme v průběhu roku 2025 v závislosti na dokončení konceptu dokumentace ke stavebnímu povolení a záborového elaborátu.

Další důležité termíny:
  • Předpoklad zpracování dokumentace pro stavební povolení: 12/2024 – 12/2025
  • Předpoklad - inženýrská činnost pro povolení záměru: 08/2025 – 12/2026 v závislosti na dokončení čistopisu DSP na jednotlivých stavbách a dle vývoje právní moci ÚR.
  • Předpoklad realizace: 2028 – 2032
 
Výstavba dálnice D3 je komplexní projekt, který zahrnuje nejen samotnou stavbu silnice, ale také širokou škálu přípravných prací a průzkumů. ŘSD se snaží, aby všechny dotčené obce byly pravidelně informovány o postupu prací a aby byla zajištěna koordinace mezi všemi zúčastněnými stranami. Věříme, že tento projekt významně přispěje k rozvoji regionu a usnadní dopravu pro obyvatele i návštěvníky Jílového, Neveklova, Sedlčan a jejich širokého okolí.

Bližší informace k přípravě středočeské dálnice D3 Vám poskytne vedoucí oddělení přípravy a realizace D3 středočeská Ing. Miloslav Šmolík, MSc., tel.: 606 623 898, email: miloslav.smolik@rsd.cz a Irena Holánová, tel.: 720 069 681, email: irena.holanova@rsd.cz .


 
Stáhněte si:
Zpět na výpis článků
Související články