Rozšiřujeme služby Portálu dopravy pro řidiče z povolání

Rozšiřujeme služby Portálu dopravy pro řidiče z povolání
29.4.2025Tiskové zprávy

Ministerstvo dopravy rozšiřuje portfolio služeb Portálu dopravy pro řidiče o možnost elektronického podání žádosti o vydání řidičského průkazu s vyznačenou způsobilostí řidiče a dále vydání karty řidiče do digitálního tachografu.

Rozšiřujeme služby Portálu dopravy pro řidiče z povolání
„Podat elektronickou žádost o vydání řidičského průkazu s vyznačenou profesní způsobilostí může řidič, který je profesně způsobilý a řádně absolvoval pravidelné školení v rozsahu 5 x 7 hodin. Bude mu již vydaný řidičský průkaz i s novou platností profesní způsobilosti řidiče,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Portál dopravy ale také už umožňuje podat žádost o vydání řidičského průkazu i pro řidiče, který nebude mít zájem být dále profesně způsobilý, ale chce vydat nový řidičský průkaz z důvodu končící platnosti původního dokladu. „Doporučujeme veškeré informace, které se řidiči při výběru elektronického podání žádosti nabídnou/zobrazí, prostudovat, aby podání žádosti skutečně odpovídalo tomu, o co řidič žádá. Umožněna je samozřejmě také elektronická žádost z důvodu odcizení, ztráty nebo změny osobních údajů,“ doplňuje ministr Kupka.

Zcela nově je také možné elektronicky požádat o vydání nové karty řidiče do digitálního tachografu, o její obnovu v případě blížícího se konce platnosti původního dokladu nebo potřeby změny osobních údajů, popřípadě o vydání tzv. náhrady karty v případě ztráty původní karty, jejího odcizení, či v případě její nefunkčnosti z důvodu poškození. 

Nový řidičský průkaz nebo kartu řidiče si řidič následně vyzvedne na obecním úřadu obce s rozšířenou působností, kam směřoval svou žádost při elektronickém podání. 

Při využití jakékoliv elektronicky podané žádosti prostřednictvím Portálu dopravy je žadatel zvýhodněný 20% snížením správního poplatku.  

Rozšířením o nové služby tudíž usnadňujeme život řidičům nejen tím, že nemusí chodit podávat žádost na úřad, ale ušetří i na správním poplatku. 

Ministerstvo dopravy v současnosti aktivně pracuje na umožnění zaslání řidičského průkazu či karty řidiče do digitálního tachografu do samoobslužného výdejního boxu nebo na výdejní místo s online úhradou příslušných správních poplatků. Řidič tak bude moci od 1. 7. 2025 absolvovat pro vybrané životní situace celý proces bez nutnosti návštěvy úřadu. 

Vývoj, rozvoj a provoz Portálu dopravy zajišťuje státní podnik CENDIS. Digitalizaci resortních agend koordinuje Architektonická a projektová kancelář při Ministerstvu dopravy. 
 
Zpět na výpis článků
Související články