Správa železnic vybrala zhotovitele modernizace železnice na Slovensko

Správa železnic vybrala zhotovitele modernizace železnice na Slovensko
17.2.2022Tiskové zprávy

Optimalizace traťového úseku v délce přibližně 1,5 kilometru od nadjezdu dálnice D2 u Lanžhota po státní hranici se Slovenskem je hlavní náplní stavby Dokončení I. železničního koridoru v traťovém úseku Lanžhot (ČR) – Kúty (SR). Správa železnic už podepsala smlouvu s dodavateli stavby, kterými jsou společnosti Skanska a Elektrizace železnic Praha. Vysoutěžená cena je 595,7 milionu korun bez DPH. Stavební práce začnou během února a potrvají do konce příštího roku. Projekt bude spolufinancovaný EU z programu Nástroj Evropské unie pro propojení Evropy (CEF).

Správa železnic vybrala zhotovitele modernizace železnice na Slovensko
Projekt navazuje na již realizovanou stavbu Optimalizace traťového úseku Břeclav – st. hranice ČR/SR, na slovenské straně je koordinován s probíhající modernizací trati Devínska Nová Ves – státní hranice SR/ČR, jejímž investorem je tamní manažer infrastruktury ŽSR. Stavební práce se zaměří na rekonstrukci železničního svršku, spodku a mostů, dále úpravy zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a ukolejnění včetně všech inženýrských sítí. Stavba byla navržena tak, aby respektovala směrové a výškové řešení navazujícího projektu ŽSR, zejména pak šířkové uspořádání a zdvih nivelity koleje na novém mostě přes hraniční řeku Moravu.



Důvodem modernizace traťového úseku mezi Lanžhotem a slovenskými Kúty je zajištění interoperability a zvýšení traťové rychlosti. V současnosti zde mohou vlaky jezdit maximálně 120 km/h, po dokončení projektu to bude až 160 km/h. Rekonstrukce železničního spodku i svršku bude na české straně ukončena před hraničním mostem.

Jediný přejezd v uvedeném úseku projde výraznou obnovou, stávající přejezdová konstrukce bude nahrazena novou z betonových panelů na ocelových nosičích. Z důvodu zvýšení bezpečnosti bude přejezd zabezpečený světelným přejezdovým zabezpečovacím zařízením se závorami. Na rekonstruovaném úseku se nacházejí čtyři mostní objekty, které budou z důvodu nevyhovující přechodnosti (zejména ocelové konstrukce) a normového šířkového uspořádání nahrazeny novými konstrukcemi.
 
Zpět na výpis článků