Stavební práce na trati mezi Kolínem a Velimí skončily, vlaky už nemusí odklonem přes Nymburk

Stavební práce na trati mezi Kolínem a Velimí skončily, vlaky už nemusí odklonem přes Nymburk
1.9.2022Tiskové zprávy

Správa železnic dokončila stavební práce v úseku z Kolína do Velimi. Cestujícím se tak otevírá dvacet kilometrů nově zrekonstruované trati a končí jízdy odklonem přes Nymburk.

Stavební práce na trati mezi Kolínem a Velimí skončily, vlaky už nemusí odklonem přes Nymburk
Vlaky tak znovu začnou využívat obě traťové koleje, stejně jako v navazujících mezistaničních úsecích ve směru do Poříčan, které se už dočkaly modernizace v rámci probíhající investiční akce. Jejím výsledkem jsou mimo jiné nové odbočky Cerhenice a Tatce, které umožňují operativně reagovat na aktuální dopravní situaci na této vytížené koridorové trati.
 
Traťový úsek mezi Velimí a Kolínem prošel v průběhu srpna celkovou opravou, stavbaři zde povedli kompletní výměnu železničního svršku. Správa železnic tak využila nezbytná omezení související s pokračující modernizací sousedního úseku z Velimi do Poříčan. Díky tomu prošla nezbytnou obnovou i poslední dvoukolejná část koridoru mezi Prahou a Kolínem, který je nejexponovanější a nejvíce zatíženou železniční tratí v České republice.
 
Do závěrečné fáze už postoupila rovněž modernizace traťového úseku z Velimi do Poříčan. Stavbařům zbývá dokončit rekonstrukci ostrovního nástupiště ve stanici Velim, která si vyžádá výluku dvou přilehlých kolejí. Vlaky budou moci využívat další tři staniční koleje, dopad na pravidelnost dopravy tak bude minimální. Toto omezení potrvá do prvního listopadu. Poté se otevře pro cestující zrekonstruované nástupiště, které bude mít nově bezbariérový přístup. Dokončení celé stavby je pak plánováno v závěru letošního roku.
 

Omezení mají skončit i jinde

Letos mají také skončit některé další výluky, které značně zkomplikovaly provoz na důležitých trasách.
 
Cestující i dopravci se mohou těšit na otevření nového nádraží v pražských Vysočanech (říjen) a 10. prosince letošního roku skončí výluka na úseku Vysočany – Odbočka Skály.
 
Osmnáctého prosince pak skončí jednokolejný provoz Bezpráví – Brandýs nad Orlicí na hlavním koridoru mezi Prahou a Ostravou. V říjnu se ještě zvýší rychlost vlaků v okolí Přerova.
 
Ulehčení nastane i na trati směrem na Brno, od 11. prosince 2022 s novým jízdním řádem bude zaveden dvoukolejný provoz na trati Brno – Adamov - Blansko a vrátí se sem zatím alespoň vlaky osobní dopravy.
 
Konec výluk pomůže i na severovýchodě republiky; devátého prosince skončí výluka jedné koleje mezi Petrovicemi u Karviné a státní hranicí s Polskem.
 
Na trati mezi Sudoměřicemi a Voticemi se bude od poloviny prosince (nový jízdní řád) jezdit až 160 kilometrů v hodině a od 12. prosince se zdvojkolejní trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora.
 


 

 
Zpět na výpis článků
Související články