Bezpečnost na modernizaci D1 začalo hlídat úsekové měření rychlosti

Bezpečnost na modernizaci D1 začalo hlídat úsekové měření rychlosti
3.4.2017Tiskové zprávy

Piráty silnic na modernizované dálnici D1 bude ode dneška postihovat úsekové měření rychlosti mezi exity 49 Psáře a 56 Soutice. Dopravně bezpečnostní akce má za cíl plynulejší provoz, méně nehod a nebezpečných situací. Detekční kamery se loni osvědčily u Brna, kde v souvislosti s jejich nasazením poklesla nehodovost v měřeném úseku. Výzvu k zaplacení tisícikorunové pokuty dostalo zhruba 150 tisíc řidičů, tedy pouze tři procenta projíždějících vozidel.

Bezpečnost na modernizaci D1 začalo hlídat úsekové měření rychlosti
„Většina slušných řidičů v omezeních nehazarduje, jede povolenou osmdesátikilometrovou rychlostí a modernizovaným úsekem projede bez problémů. Tu hrstku pirátů silnic, která ale způsobuje tragické nehody a dopravní komplikace, musíme spolu s policií a příslušnou obcí řešící přestupky umravňovat,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Od dubna tak začíná na šestém úseku modernizace D1 mezi Psářemi a Souticemi fungovat automatický systém detekčních kamer. Ty změří projíždějící vozidlo na začátku a na konci omezení a vyhodnotí průměrnou rychlost. Data pak systém automaticky předává ke zpracování policii, která posílá podezření ze spáchání přestupku příslušné obci s rozšířenou působností, v tomto případě do Vlašimi k dalšímu řešení.

„Nehody v zúžení způsobují nejvíce řidiči, kteří nezvládnou rychlou jízdu, narazí do dočasných svodidel a zablokují tím provoz v úseku i na několik hodin. Úsekové měření se loni osvědčilo a budeme v něm pokračovat i letos,“ říká ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.




Měřit rychlost se má také na D1 u Jihlavy, Velkého Meziříčí a Humpolce
Další nasazení detekčních kamer nyní závisí na dokončení otevřené soutěže na měřící sady, kterou vypsalo Ředitelství silnic a dálnic. Po dokončení této veřejné zakázky by se mohly kamery během roku nasadit na další čtyři místa. Úsekové měření by se mohlo objevit na čtvrtém úseku modernizace D1 mezi Ostředkem a Šternovem, na desátém úseku mezi exity Hořice a Koberovice, na patnáctém úseku u sjezdů na Jihlavu a Velký Beranov a na úseku číslo osmnáct mezi Měřínem a Velkým Meziříčím, západ.

Modernizace úseku D1 z Prahy do Brna probíhá aktuálně na sedmi úsecích najednou, ve všech omezeních je zajištěn provoz v režimu čtyř jízdních pruhů, po dvou v každém směru. Pouze dočasně při úpravě dopravního značení je sveden provoz v každém směru do jednoho pruhu. ŘSD a zhotovitelé zkracují tuto přípravnou fázi na minimum. Například v úseku 10 mezi Hořicemi a Koberovicemi se vodorovné dopravní značení pokládalo o víkendu v nočních hodinách, tak aby omezení co nejméně zatěžovalo řidiče.

Letos se práce na stavbě „nové D1“ dostanou do poloviny a do roku 2020 bude dálnice kompletně nová. „Děkuji všem řidičům za jejich trpělivost při cestování po celé republice. Letos opravujeme a stavíme stovky kilometrů dálnic a silnic I. třídy. Doháníme dluh z minulosti, kdy se neopravovalo, nestavělo, nezahajovaly se žádné nové projekty. To jsme změnili a za tři roky bude naše dálniční síť o stovky kilometrů delší, opravená, modernější a hlavně bezpečnější,“ dodává ministr dopravy Dan Ťok.


 
Zpět na výpis článků
Související články