Měření na D1 zklidnilo provoz, přestupek udělalo pouze jedno procento řidičů

Měření na D1 zklidnilo provoz, přestupek udělalo pouze jedno procento řidičů
15.8.2017Tiskové zprávy

Plynulejší a bezpečnější provoz přineslo letošní úsekové měření rychlosti na modernizované dálnici D1. Podle analýzy měření v úseku Psáře – Soutice se přestupku jízdy nepřiměřenou rychlostí dopustilo pouze 1,2 procenta řidičů. Drtivá většina motoristů tedy zúženými pruhy projížděla bezpečně a respektovala omezení rychlosti. Vzhledem k vysoké intenzitě dopravy na D1 ovšem i tak policie zaznamenala téměř 50.000 přestupků.

Měření na D1 zklidnilo provoz, přestupek udělalo pouze jedno procento řidičů
Detekční kamery sledovaly rychlost v obou směrech mezi exity 49 Psáře a 56 Soutice. Podle podnětu policie v období od 1. dubna do 31. července spáchalo přestupek celkem 48 380 řidičů, což odpovídá 1,2 procenta automobilů projíždějících modernizovaným úsekem.

„Děkuji řidičům, že drtivá většina z nich respektuje sníženou rychlost a v modernizovaném úseku jezdí slušně. Cílem měření není vybírat pokuty, ale zvýšit plynulost a bezpečnost dopravy na D1. Proto také na měření upozorňujeme a jsme rádi, že řidiči jsou v dopravních omezeních na D1 trpěliví “, říká ministr dopravy Dan Ťok.

Řidiči při letošním měření na dálnici D1 byli ještě ukázněnější než loni, kdy v úseku Ostravačice - Kývalka policie zaznamenala přestupek u tří procent projíždějících řidičů. Velká většina řidičů, kteří v kontrolovaném úseku (Psáře – Soutice) překročili povolenou rychlost, jela do 109 km/h (44879). Našlo se ovšem i 12 řidičů, kteří projeli zúžené pruhy rychlostí více než 140 km/h.

Automatické měření rychlosti zůstane v úseku Psáře – Soutice i v dalších měsících. Odstraněno bude po ukončení stavebních prací. Dopravně bezpečnostní akce má za cíl plynulejší provoz, méně nehod a nebezpečných situací.

Ministerstvo dopravy, policie i město Vlašim, které má řešení přestupků v tomto úseku na starosti, řidiče opakovaně upozorňovaly na to, že úsek budou kvůli bezpečnosti sledovat kamery. Měřenou část dálnice rovněž označuje informační tabule se symbolem radaru. Vybrané prostředky z úsekového měření město Vlašim investuje zpět do bezpečnosti silničního provozu.

Detekční kamery se už loni osvědčily u Brna, kde v souvislosti s jejich nasazením poklesla nehodovost v měřeném úseku. Nasazení úsekového měření v dalších úsecích D1 závisí na dokončení otevřené soutěže na měřící sady, kterou nově vypsalo Ředitelství silnic a dálnic. Po dokončení této veřejné zakázky ministerstvo dopravy s dotčenými městy a policí dohodne, jak se bude s úsekovým měřením na D1 pokračovat v příští stavební sezóně.



 
Zpět na výpis článků
Dokumenty které by vás mohly zajímat
 
Související články