Mediální kampaně

Mediální kampaně
03.11.2023 10:10:06Poskytnuté informace
Žádost:

„Jakou částku vynaložil váš resort na mediální služby/kampaně od 17. 12. 2021? Prosím o seznam jednotlivých výdajů včetně informací, o jaké služba/kampaň šlo a komu za ně resort zaplatil?

Jakou částku vynaložil váš resort za inzerci od 17. 12. 2021? Prosím o seznam jednotlivých výdajů včetně informací, o jakou inzerci šlo a komu za ně resort zaplatil?

Jaké mediální agentury ke zprostředkování inzerce nebo mediálního prostoru váš resort od 17. 12. 2021 využil? Prosím o seznam jednotlivých agentur a jaká částka jí byla vyplacena?

Jakou částku vyplatil váš resort od 17. 12. 2021 za mediální služby, kampaně a inzerci?

Jaké mediální kampaně váš resort od 17. 12. 2021 uskutečnil? „

Odpověď:

Ministerstvo dopravy se v předmětném období zaměřilo na ty mediální služby, které má povinnost vykonávat dle právních předpisů. Tj. primárně na inzerci nebo kampaně k silniční bezpečnosti a k povinné propagaci staveb z evropských fondů. Celkově vydalo ministerstvo na mediální služby 1 142 097 korun. K propagaci nebyla využita žádná mediální agentura.

Pokud jde o mediální služby spojené s povinným informováním o dopravních stavbách z evropských peněz, týkala se inzerce staveb z Operačního programu Doprava 2014-2020 a Programu Doprava 2021-2027. Tyto projekty jsou financovány ze státního rozpočtu pouze ve výši 15 % a jednalo o projekty:

Železniční projekty OPD
Ze státního rozpočtu se vyčerpalo 28 823,- Kč.

Velké projekty OPD
• nativní reklama - na zpravodajském webu www.seznamzpravy.cz;
• PR článek - na zpravodajském webu www.denik.cz
Celkově šlo o částku ze státního rozpočtu 3 806,- Kč.

Projekt ETCS Ústí nad Orlicí Lichkov
• webový banner - na zpravodajském webu www.hradeckadrbna.cz;
• prezentace v celostátním deníku Hospodářské noviny
Celkově šlo o částku ze státního rozpočtu 13 500,- Kč.

Prezentace Operačního programu doprava 2014-2020
Inzerce v časopise STAVEBNICTVÍ, celkem 11 500,- Kč.
Inzerce o výsledcích realizace a stavu čerpání OPD 2014-2020 v deníku Právo, celkem 11 580,- Kč.

2) K propagaci silniční bezpečnosti (BESIP)
BESIP inzeroval za peníze ze státního rozpočtu v dětských titulech za účelem rozvoje kompetencí dětí předškolního věku a žáků školního věku v oblasti dopravní výchovy následovně:

Vydavatelství Pražská vydavatelská společnost
• časopis Rozmarýnka – 28 000,- Kč
• časopis Méďa Pusík – 156 000,- Kč

Vydavatelství Czech News Center
• časopis Sluníčko – 144 000,- Kč
• časopis Mateřídouška – 144 000,- Kč
• časopis ABC – 144 000,- Kč

Sociální sítě
• Facebook – 6 888,- Kč

Dále BESIP v tomto období realizoval preventivní kampaň „Dám respekt“ věnovanou bezpečnosti cyklistů a posílení vzájemné ohleduplnosti mezi motoristy a cyklisty. Tato kampaň byla plně financovaná z Fondu zábrany škod, který spravuje Česká kancelář pojistitelů. Nebyla financovaná ze státního rozpočtu.

3) Zvýšení povědomí o nové slevě pro osoby invalidní ve 3. stupni“.

Dále ministerstvo dopravy zadalo inzerci, aby zvýšilo mezi veřejností povědomí o nové zaváděné slevě pro osoby invalidní ve 3. stupni na pravidelné spoje veřejné drážní a autobusové dopravy. (Jednalo se o první zavedení této slevy v dopravě.)

Inzerce v tištěných denících Právo, Blesk a Deník činila celkem - 232 800,- Kč.
Inzerce v on-line: Novinky, Deník, Blesk, zdopravy činila celkem - 122 200,-Kč.
Řízení projektu celkem - 95 000,- Kč.
Celkem se za službu zaplatilo 450 000,- Kč.

Informace byla poskytnuta 31. 10. 2023

Zpět na výpis článků