ŘSD vybere návrh nového mostu přes Vltavu na Pražském okruhu do konce září 2025

ŘSD vybere návrh nového mostu přes Vltavu na Pražském okruhu do konce září 2025
5.8.2025Tiskové zprávy

Praha, 4. srpna 2025 – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vstupuje do závěrečné fáze výběru řešení nového mostu přes Vltavu v úseku Pražského okruhu D0 519 Suchdol – Březiněves. Odborná porota Mezinárodní architektonické soutěže vybrala pět nejlepších návrhů z celkem patnácti odevzdaných prací. ŘSD nyní vybere z této pětice na základě definovaných kritérií – například technické proveditelnosti, udržitelnosti a odhadovaných investičních a provozních nákladů - jeden návrh k realizaci, který se stane základem projektové dokumentace pro povolení stavby (DPS).

ŘSD vybere návrh nového mostu přes Vltavu na Pražském okruhu do konce září 2025
Vybraný most se stane klíčovým prvkem severní části Pražského okruhu. Navržené řešení překlene údolí Vltavy mostním objektem dlouhým téměř 600 a vysokým 80 metrů nad hladinou řeky. Přemostění počítá se třemi jízdními pruhy v každém směru včetně převedení pěší a cyklistické dopravy. Předpokládané investiční náklady činí dvě miliardy korun bez DPH.

Mezinárodní architektonickou soutěž organizovalo Ředitelství silnic a dálnic ČR. Soutěžní podmínky byly schváleny Českou komorou architektů (ČKA). Celkový rozpočet na ceny a odměny je 20 milionů korun. Porotou nejvýše oceněný návrh získá 5 milionů korun.

Pořadí dle poroty (pětice, ze které ŘSD vybere návrh k realizaci):
1.    Sdružení Stráský, Hustý a partneři a Studio acht
2.    Valbek
3.    Cowi Czech Republic
4.    Sdružení 2T engineering a TOP CON SERVIS
5.    Sdružení ov architekti a V-NOC

„Tato mezinárodní soutěž byla první otevřenou architektonickou soutěží svého druhu na dálniční most v České republice,“ popisuje Radek Mátl, generální ředitel ŘSD. „Výsledky, o kterých rozhodla porota, nám potvrdily, že se do soutěže přihlásily expertní týmy z Česka i zahraničí. Teď nás čeká nejtěžší úkol – vybrat jediné řešení, které skloubí špičkovou architekturu s ekonomickou a technickou rozvahou. Vítězný návrh zapracujeme do projektové dokumentace tak, abychom v roce 2027 mohli zahájit stavbu s cílem dokončit celý Pražský okruhu v letech 2030 až 2031,“ upřesňuje Radek Mátl. „Všechny návrhy představíme veřejnosti na plánované výstavě. Termín a místo konání budou upřesněny v nejbližší době,“ uzavírá Radek Mátl. 

Další postup
•    srpen – září 2025: výběr varianty do dalšího postupu přípravy stavby
•    říjen 2025 – leden 2026: zpracování konceptu DPS
•    únor – květen 2026: zpracování čistopisu DPS
•    prosinec 2026: podání žádosti o povolení stavby
•    2027–2031: předpokládaná realizace mostu jako součást dostavby Pražského okruhu v úseku Suchdol - Březiněves

Dostavba Pražského okruhu
Pražský okruh bude po svém dokončení dlouhý 83,6 km. Polovina trasy je již v provozu. Probíhá realizace úseku Běchovice – D1 (D0 511). Severní úseky Ruzyně – Suchdol (D0 518), Suchdol – Březiněves (D0 519) a Březiněves – Satalice (D0 520) se připravují. Most přes Vltavu bude architektonicky nejvýraznější stavbou celého okruhu. Zajistí také nové propojení pro pěší a cyklisty mezi levým (Suchdol, Sedlcem) a pravým břehem Vltavy (Zámky, Bohnice, Čimice). Plány na most v této lokalitě sahají do 30. let 20. století, kdy byl podobný most plánován již jako součást vnějšího dálničního okruhu Prahy.


 
Zpět na výpis článků